امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://mrzareii.cloob24.com
0

حافظه‌های NAND Flash یکی از انواع دوگانه حافظه‌های Flash هستند که پس از قطع برق نیز قادر به حفظ و نگه داری اطلاعات به صورت دائمی می‌باشند به اصطلاح Non Volatile این نوع از حافظه که اولین بار در سال 1989 توسط شرکت توشیبا معرفی شد در عصر حاضر به شکل گسترده‌ای در گوشی‌های موبایل، دوربین‌های دیجیتال، MP3 Player‌ها و از همه آشنا‌تر USB Drive‌ها که حتماً تا به حال بار‌ها و بار‌ها از آن‌ها استفاده کرده‌اید، به کار می‌رود.
حافظه‌های NAND داده‌ها را در آرایه‌ای از سلول‌ها که هر یک خود متشکل از تعدادی ترانزیستور از نوع Floating Gate هستند ذخیره می‌کنند. این سلول‌ها بسته به مقدار داده‌ای که می‌توانند ذخیره کنند به نوع SLC و MLC تقسیم بندی می‌شوند:

1- SLC: مخفف عبارت Single Level Cell بوده که در آن هر سلول حافظه تنها قادر به نگه داری یک بیت داده می‌باشد و از آنجا که هر بیت تنها دو مقدار 0 و 1 را می‌پذیرد این مقادیر می‌توانند 0 و یا 1 باشند. این نوع از حافظه‌ها به دلیل محدودیت ذکر شده دارای ظرفیت ذخیره سازی پایینی هستند اما ویژگی‌هایی دیگری چون طول عمر، سرعت بالا و همچنین مصرف کمتر به این نوع از حافظه برتری می‌بخشد
2- MLC: مخفف عبارت Multi Level Cell بوده که می‌تواند بیش از یک بیت را در هر سلول حافظه ذخیره کند. به طور مثال ذخیره 2 بیت به ازای هرسلول که در نتیجه آنچهار حالت پدیدار می‌شود: 00، 01، 10، 11. (البته استفاده از حافظه‌هایی با ظرفیت بیش از 2 بیت به ازای هر سلول به دلیل افت چشمگیر کارایی و طول عمر حافظه، در SSD‌ها رایج نیست و تنها در قطعات ارزان قیمتی چون USB Drive‌ها استفاده می‌شود. حافظه‌های نوع MLC نسبت به SLC دارای قدمت کمتری بوده و تنها مزیت آن‌ها قیمت پایین‌تر در حجم‌های یکسان بوده که علت آن هم تراکم بیشتر داده به ازای هر سلول می‌باشد، هرچند که این مورد در ‌‌نهایت باعث کاهش سرعت و طول عمر این نوع از حافظه نیز می‌شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه