امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://mrzareii.cloob24.com
0

PAL

گرافیک تصاویر در سیستم پال 288 *352 پیکسل می باشد، یعنی عرض تصویر از 352 و طول تصویر از 288 نقطه تشکیل می شود. هر نوع تصویر متحرک در سیستم پال از عبور 25 فریم ثابت در ثانیه تشکیل می شود. علاوه بر پال سیستم دیگری نیز به نام سکام (SECAME)وجود دارد که خصوصیات آن تا حد زیادی به پال نزدیک است و تنها تفاوت جدی آن با پال در زمینه نمایش رنگ می باشد به طوری که رنگ در سیستم سکام دارای کیفیت مناسبی نیست.از دیگر ویژگی سیستم های مبتنی بر پال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 - در این استاندارد از نسبت درازا به پهنای 4:3 چهار به سه استفاده می شود و تقریبا تصویر به شکل مربع می باشد.

 - سرعت رفرش خطوط تصویر (فرکانس)50 هرتز می باشد.

 - رنگ ها دارای گرمای متوسط هستند.

 NTSC

کیفیت تصاویر که بر مبنای سیستم اِن تی اس سی تهیه می شوند 240 *352 پیکسل است، یعنی عرض تصویر از 352 و طول تصویر از 240 نقطه تشکیل می شود. تصویر متحرک در سیستم اِن تی اس سی از عبور 30 فریم ثابت در ثانیه تشکیل می شود. این سیستم در آمریکا، کانادا و چند کشور دیگر رایج می باشد. از دیگر ویژگی های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دراین استاندارد ازنسبت درازا به پهنای 16:9شانزده به نه استفاده می شود و تصویر ما تقریبا به شکل مستطیل می باشد.

 - سرعت رفرش خطوط تصویر(فرکانس)60 هرتز می باشد.

 - رنگ ها دارای گرما و جذابیت بیشتری هستند.

 خوب است این را بدانید که سیستم های تصویری در ایران بر مبنای سیستم های پال می باشند.همچنین سیستم های مبتنی بر پال به دلیل داشتن تعداد پیکسل های بیش تر دارای وضوح بالاتری هستند و سیستم های مبتنی بر ان تی اس سی به دلیل تعداد فریم بیش تری در ثانیه، تصاویر را یکنواخت تر نشان می دهند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه