امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://mrzareii.cloob24.com
0

IMEI در واقع بر‌گرفته از عبارت "International Mobile Equipment Identity" یا «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» است. هرگاه گوشی می‌خرید احتمالاً بر روی جعبه یا حتی رسید خرید دیده‌اید که این کد نوشته شده‌ است. اگر هم گوشی خود را برای تعمیر به نمایندگی برده باشید، حتما بسیار مشاهده کرده‌اید که این کد را روی برگه‌ گارانتی هم می‌نویسند.IMEI استاندارد، همین طور که پیش‌تر گفته‌ شد، یک کد 14 رقمی به همراهی 2 رقم کد "SV" ‌یا "Software Version" که بیشتر در دستگاه‌های جدید دیده می‌شود. هدف استفاده از IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه است. اگر خدای نکرده گوشی‌تان گم شد، می‌توانید با دادن این کد به اپراتور، گوشی‌تان را مسدود کنید تا احیاناً از آن سوء استفاده نشود. پلیس هم معمولاً گوشی‌های دزدیده شده را با IMEI آن‌ها طبقه‌بندی و ردیابی می‌کند.از سال 2004 به بعد، فرمت این کد به صورت AA-BBBBBB-CCCCCC-D در‌آمده است. دو بخش اول، یعنی بخش A و B به عنوان کدهای تخصیص نوع (Type Allocation Code)یا TAC شناخته می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توان فهمید که این کد مربوط به کدام سازنده‌ تلفن همراه و همچنین کدام مدل از محصولات آن سازنده است. برای مثال، گوشی‌های جدید iPhone 5 همگی TAC برابر با 332700-01 و Samsung Galaxy S II نیز TAC برابر با 853704-35 دارند. بخش بعدی یا همان بخش C یک کد منحصر به فرد برای همان گوشی شما است که توسط سازنده تعیین می‌شود. امّا اگر زرنگ بوده‌باشید می‌گویید "مگر نگفتید کد 14 رقمی‌ست؟ پس چرا اینجا 15 رقم است؟" جواب در این‌ نکته است که آخرین بخش یا همان بخش D، فقط برای بررسی صحت بخش‌های پیشین یعنی A و B و C در نظر گرفته شده و با داشتن این 3 بخش، می‌توان بخش آخر را محاسبه کرد! این مورد برای شناسایی کدهای ساختگی کاربرد دارد. برای محاسبه‌ این عدد می‌توانید به imei.info/calc مراجعه کنید.توجه داشته باشید IMEI مربوط به خود گوشی‌ است و هیچ ارتباطی با سیم‌کارت یا حتی سیستم عامل تلفن همراه‌تان ندارد.
چگونه IMEI گوشی‌ام را پیدا کنم؟
تعداد بسیار زیادی از مدل‌های تلفن همراه با شماره‌گیری *#06# (از راست به چپ)کد IMEI را خواهید دید. این روش برای گوشی‌های قدیمی و حتی تعدادی از جدیدترها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. امّا برای تلفن های هوشمند‌ باید از روش‌های زیر استفاده کنید:
• سیستم عامل iOS: به مسیر Settings > General > About بروید.
• سیستم عامل آندروید: وارد Settings شده و به بخش About Phone بروید.
• دستگاه‌های سونی یا سونی‌اریکسون قدیمی: بر روی صفحه کلید موبایل از چپ به راست * Right * Left Left * Left * را کلیک کنید.
• دستگاه‌های بلک‌بری یا سونی‌اریکسون‌های جدیدتر: به بخش Options و سپس Status بروید.
اگر می‌خواهید بدانید دقیقاً IMEI شامل چه اطلاعاتی درباره‌ گوشی‌تان است، می‌توانید به سایت IMEI.info مراجعه کنید.
شماره‌های IMEI بسیار مهم هستند و باید حتماً آن‌ها را در جایی یادداشت و محفوظ نگهدارید. این کدها علاوه بر کمک به برگرداندن گوشی در صورت دزدیده شدن، می‌توانند از سوءاستفاده‌های احتمالی هم جلوگیری کنند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه